Gorgeous?

Kirjallisessa blogosfäärissä kiersikin jo jonkin aikaa Gorgeous Blogger -palkinto. Kaikki nämä palkinnot tuovat esiin sisäisen tilastotieteilijäni, kun alan piirtelemään kaavioita siitä, kuka antaa palkintoja kenellekin ja mitä kautta kukakin sen on itse alunperin saanut. Sanotaan nyt vaikka, että se kaavio on hieman sekavan oloinen. :)



Kiitokset Ankille, jota kautta se minulle matkasi. Ajatuksena siis on vastata kysymyksiin bloggaamisesta.

1. Milloin aloitit blogisi?

Kaksipiippuinen asia. Lista, johon blogini perustuu.. sitä aloin kirjoittaa keväällä 2007 ja sen ensimmäinen kirja oli muistaakseni Toni Morrisonin Sula. Itse blogia aloin kirjoittaa ehkä joskus 2008 aikana, ottaen takautuvasti kaikki aiemmatkin listan kirjat mukaan.

2. Mistä kirjoitat blogissasi, mitä kaikkea se käsittelee?
Kirjoja ja kirjallisuutta. Lukemistakin. Eli sitä, mikä on minulle tärkeää, mutta kokemuksen mukaan ympäristön mielestä tylsää. Ja samaan aikaan tämä poppoo puhelee BB:stä ja Matkaoppaasta... AAAARGGHHH!

3. Mikä seikka tekee blogistasi erityisen verrattuna muihin?

Jaa... tämä on kuulemma "älykäs" blogi, mutta kommenttien määrästä sitä ei kyllä huomaa.. en minä oikeastaan tiedä, pitäisi kysyä niiltä jotka sitä lukee.

4. Mikä sai sinut aloittamaan blogin kirjoittamisen?
Muistin kyllä, mitä (=kirjan nimi) olin lukenut, mutta en mitä (=kirjan sisältö) olin lukenut. Joten kun blogit olivat tekemässä nousua ja luin muutenkin Salla Brunoun blogia, päätin koota omanikin. En ajatellut kenenkään kiinnostuvan siitä, joten alun tekstit ovat aika sisäsiittoista muminaa, mutta olkoon. Näkyypä muutoksen kaari ainakin selvästi. :)

5. Mitä haluaisit muuttaa blogissasi?

Minulla on paha tapa leikkiä taustan kanssa, erityisesti mustien taustojen. What can I do, I'm a sucker for space! Ymmärrän kuitenkin, että tarpeeksi suuri porukka ei pidä vaaleasta tekstistä tummalla pohjalla (en tosin käsitä miksi), joten yritän seuloa tämän asian kanssa. Ehkä teidän pitää vain kestää.

Ja koska moni sen ansainnut on jo palkintonsa saanut, minä jaan palkinnon eteenpäin...

* Artsille, jolta tulee aina mahtavia kirjavinkkejä scifiin ja kauhuun liittyen
* Marjikselle, jonka blogi on vain niin symppis, sekä
* Annille: mulla on järkyttävän paljon yhteistä lukemistoa kolmekymppisen äidin kanssa :)

2 kommenttia:

Hanna / Kirjainten virrassa kirjoitti...

Miekin toivoisin, että kirjablogeissa keskusteltaisiin enemmän kuin esimerkiksi BB:n sivustoilla, mutta minkäs sille mahtaa. :)

Hreathemus/NDSL kirjoitti...

Mutta toisaalta keskustelu -vaikka onkin vähäisempää- on BB-keskustelupalstoihin verrattuna huomattavasti asiallisempaa. :)